Crema de ciocolata II

M-am inspirat de la o reteta englezeasca din perioada celui de-al doilea rabzoi mondial. Anul acesta se implinesc 70 ani de la D-day. Una din emisiunile culinare pe care le urmaresc are ca subiect D-day si ce si cum se manca in perioada respectiva. Mi se pare fascinant si voi incerca diverse retete.

Crema de ciocolata pe care am facut-o acum respecta in linii mari reteta originala, dar are si un twist, fructoza lichida in loc de zahar.


Ingrediente:
- 2 cartofi dulci mari
- 300ml fructoza lichida
- 3 linguri cacao

Arome: pasta de vanilie; 1 lingura de Bailey's; nuci (nuci de padure, nuci braziliene, migdale)

Mod de preparare:
Se fierb cartofii dulci si se scurg bine. Se piseaza cu blenderul de mana cu cacao si fructoza. Fructoza se poate inlocui cu miere. Mierea este putin mai dulce, asa ca ar trebui diminuata cantitatea daca este folosita miere.

Dupa ce s-au amestecat bine ingredientele, se imparte compozitia in 3 parti si se pun aromele.

Crema de ciocolata cu nuci e f gustoasa, avand si textura oleaginoaselor. Pentru 200g crema am pus 2 nuci braziliene, 1 lingura faina de migdale si 5-6 alune de padure. E suficient pentru a da gust si a se simti bucatelele in crema.

In crema simpla am pus o lingurita de pasta de vanilie. Pasta de vanilie are un gust mai puternic comparat cu cel al esentei.

Varianta cu alcool are o textura mai cremoasa. O lingura de Bailey's e suficienta pentru 200g crema.

Crema de ciocolata e gata. Se tine la frigider.Valori nutritionale pt 100 g: 160 calorii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu